11 Ağustos 2008 Pazartesi

Ev Yapımı Vişne Likörü



Ev ziyaretlerinde, bayramlarda, keyifli bir akşam yemeği sonrasında çikolatanın yahut bol köpüklü Türk kahvesinin yanında likör ikram etmek âdettendi eskiden... Artık âdet olmaktan çıktıysa da, misafirlerime özel günlerde ev yapımı likörlerimden ikram ederim mutlaka. Küçük kristal kadehlerde, bol köpüklü Türk kahvesi ve yanında bir parça çikolata veya lokumla birlikte...

Marketlerde yerli ve yabancı çeşitli markaların rengarenk bir çok likörünü bulabilirsiniz ama bana kalırsa ev yapımı likörler farklı bir nefasette. İçinde esans ve katkı maddesi olmadığından doğaldır herşeyden önce. Dilinizi boyamaz. Genizdeki ferahlatıcı izi, mutluluk ve coşku veren içimi, dudak yalatan tadıyla farklı bir güzelliktir ev yapımı likörler.

Mandalina, portakal, nane, gül, muz, şeftali, çilek... hepsi birbirinden neşeli ve aromalı likörlerdir fakat benim gönlüm hep ev yapımı vişne liköründen yanadır. Vişnenin o eşsiz ekşi aroması beni daha çok baştan çıkarır nedense. Her yıl vişneler pazara gelirgelmez kilolarca alır ve likör yaparım. Bu özel lezzeti sıradan şişe veya kavonozda değil, Ankara Antika Pazarı gezmelerimizden birinde Çıray'ın bana hediye ettiği, eski kristal likör şişelerimde saklarım.



Siz de benim gibi iflah olmaz bir vişnesever iseniz ve bu cezbedici yudumluk içeceği evlerinizde sevdiklerinizle paylaşmak isterseniz işte tarifim;



Malzemeler:
-1 kg. vişne

-500 gr. toz şeker
-12 adet karanfil
-4-5 adet çubuk tarçın
-1 su bardağı votka yada kanyak

Yapılışı:

1)Vişnelerin saplarını ayıklayıp, çekirdeğini çıkarmardan yıkayın.

2)Bir kavonoza bir kat vişne bir kat şeker yerleştirin. Kavonozun ağzını sıkıca kapatın. Üzerine tarih etiketi ekleyip, balkonuzda bol güneş alan bir yerde 1 ay bekletin. 



3)1 aylık güneşlenme sonrası şeker eriyip, vişneler suyunu bırakınca kabuk tarçın ve karanfilleri bir tülbent parçasına yada küçük mermerşahi torbalara koyarak kavonoza ilave edin. Tarçın ve karanfilin kokusunu likörün bünyesine alması için vişne kavonozunu 1 ay daha yine güneşte bekletin.

4)Fermantasyonunu tamamlayan vişnelere votka, cin veya kanyak ekledikten sonra likörünüzü bir tülbent yardımıyla süzerek şişelere doldurun. Şarap rengi, berrak görüntüsü ve iştah açıcı keskin kokusuyla likörünüz içime hazır.

Öneri;

Süzdüğünüz vişne tanelerinin bir bölümünü kışın yaptığınız kek ve pastalarda kullanmak üzere derin dondurucuda saklayabilir, kalanını da vişneli lezzetleri seven dostlarınıza hediye edebilirsiniz. Vişneler uzun süre şeker, tarçın ve karanfil aromasıyla başbaşa kaldığından tadı ve görüntüsü harika oluyor.



Bir başka seçenek de likörünüzü ikram ederken, likör kadehine süpriz bir vişne tanesi atıvermek olabilir:)
Serin bir yerde muhafaza ederseniz ev yapımı vişne likörünüzü, 1 yıl bozulmadan neşeyle tüketebilirsiniz.

Küçücük kadehiniz bir yudumluk likör ve çokça mutluluk dolsun; afiyetler olsun...

66 yorum:

Tabiat Ana dedi ki...

çok cezbedici görünüyor:)

nilay dedi ki...

Ben de tam vişne likörü tarifi arıyordum. İnanılmaz isabet oldu. Şişelerinizi çok beğendim gerçekten. Ben de yapsamda nasıl bir şişeye koysam diyordum

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ellerinize sağlık.Görüntü çok güzel:))Bende vişne sever biri olarak pazardan alır yıkar,ayıklar buzdolabı poşetlerine yerleştiririm.Keklerde,pastalarda kullanmak üzere...
Bir gün yolum Ankara'ya düşerse kapınıza tık tık yaparım:))o güzelim likör ve yanındaki köpüklü kahveden içmek için...Paylaşımınız için teşekkürler...

Sevgilerimi gönderiyorum...

Damak Tadı dedi ki...

Bende yıllar önce çok yapardım..Kahve yanında içmeyede bayılırım ayrıca..))Vişne benimde çok sevdiğim bir meyvedir ve çok tüketirim..))(ekşi ekşi bayılırım da..)))

Ellerine sağlık..Bu bayram sana uğramalı,bizde yok çünkü..))

Sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

Haklısınız ev yapımı likörlerin tadı bir başka oluyor. Yıllar yıllar önce bir "Paşa likörü" vardı. Bir tek o, ev likörlerine taş çıkarırdı. Ah ne hoş bir rahiya bırakırdı damaklarda...
Likör şişeleriniz çok güzel. Bu bayramda ziyaretinize gelenler yaşadı:)

sihirli eller dedi ki...

slm
iadei ziyarete geldim.çok hoş ve zevkli bir bloğ.nasıl kaçırmışım sizi bu zamana kadar çok memnun oldum.

Miray dedi ki...

Keklerinizi ıslatmakta da kullanabilirsiniz vişne likörünüzü. Çok güzel bir tat veriyor.
Likör şişelerinize bittiğimi de yazmalıyım. Sunum çok zarif.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Likör şişeleriniz antika pazarından hediye edilmiş size ne kadar güzel. Ben de İstanbul'da antikacıları, sahafları, eskicileri gezerim sık sık. O kültürü de, yaşama getirdiği sihirli dokunuşları da iyi bilirim. Siz de o sihri yaşayanlardansınız. Yaptığınız likörü antika şişelerde saklayan "ruhunuzu" sevdim ben daha çok...
Neşeyle kalın...

gaye dedi ki...

Merhaba, güzel yorumunuz için teşekkür etmeye geldim. Marquez okuduğunuz için sıkıntılı ruh halimi iyi anladığınızı tahmin ediyorum. Hani evde küçük oğlum olmasa her an uyku hastalığına bile yakalanabilirim :)
Bu arada bende ilk kez bu sene vişne likörü yaptım. Daha tamamlanmadı, balkonda fermante oluyorlar. Tekelin alkolünden koymak istiyorum ama bulamadım. Sanırım votka koyacağım ben. elinize sağlık.
sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmmm, nefis! Ellerine sağlık sevgili Gülden.. Yosunbuka'da da görmüştüm vişne likörü, heveslenmiştim epey ama sanırım biraz geç kaldım, önümüzde güneşli 2 ay yok.. Doğru anladım değil mi, votkayı 2. aydan sonra ekliyorsun kavanoza? Bu arada likör şişelerin çok zarif..

hepsusluydum dedi ki...

merhaba :)den, ben de vişne likörüne bayılırım, şu anda balkonda güneşleniyorlar böğürtlen likörüyle birlikte..tarifi sitemde var..sevgilerimle..

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

ellerine sağlık,harika ve çok iştah açıcı görünüyor.hemen yapasım geldi ama aslı gibi ben de geç kaldığımı düşündüm.öyle mi acaba,alsam bu hafta yapsam geç mi kalırım?

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika bir likor olmus, ellerine saglik. Bayramlarda hep adettir,kahve ile ikram etmek dedigin gibi, ellerine saglik.

:)den dedi ki...

Sevgili Tabiat Ana; teşekkürler...
Sevgili Nilay; umarım tarifimi dener ve memnun kalırsınız.
Sevgili Zerrin; her zaman beklerim:)
Sevgili Damak Tadı; sizi de beklerim vişne likörümü tatmaya...
Sevgili isimsiz; ne yazık ki Paşa Likörü artık üretilmiyor. Hiç içmedim ama büyüklerimden methini duyardım hep.
Sevgili Sihirli Eller; ben de sizinle tanışmaktan mutluyum.
Sevgili Miray;likör şişelerimi çok severek kullanıyorum. Sanıyorum Paşabahçe'den bu tarz likör şişeleri bulabilirsiniz.
Sevgili Gaye; ben her zaman votka koyuyorum. Tadı inan bana nefis oluyor.
Sevgili Aslı; bence geç kalmış sayılmazsın Ekim sonuna kadar olan güneş sana yeter. Hemen 1 kilo vişne al ve dene derim:)Evet 2 ayın sonunda votka ilave ediyorum. Miktarını damak zevkine göre ayarlayabilirsin.
Sevgili Hep Süslüydüm; böğürtlen likörü tarifinize baktım. Ankara'da istediğim gibi bir böğürtlen bulabilirsem deneyeceğim ama domates reçeli tarifiniz beni daha çok heyecanlandırdı.
Sevgili Yaseminciğim; geç kalmazsın hemen vişne al ve likörünü yap:)
Sevgili Aybike; güzel yorumun için çok teşekkür ederim arkadaşım. Senin blogunda bizlerle paylaşdığın tatlar da çok özel.

pelin'ce dedi ki...

Ben ev likörü hiç içmedim aslında,ama annem bayılır ikram etmesine.Bu tarifi ona mutlaka yazdıracağım.
Rengi harika,ellerine sağlık..

zero dedi ki...

Sevgili Uçan Martı, gönülden kocaman bir merhaba sana:) Hani küçük mutluluklar deyip de birkaç satır karalamıştım ya, o küçük mutluluklardan biri de senin satırların oldu benim için. Güzel sözlerin, ilgiye muhtaç ufak bir çocuğa uzatılan bir çikolatanın onu mutlu edişi gibi inan benim için de. Demişsin ya, belki bir gün küçük mutluluklarımızı paylaşırız diye, eşinle yaptığın trenle İstanbul seyatinizi anlattığın yazını okurken ben de aynısını hissetmiştim. Hem o tren keyfini, hem de İstanbul keşfini birlikte paylaşabilmeyi dilemiştim. Hayat bu, bir gün, belli mi olur?:)

Gelelim Vişne Likörüne:) Tam 12'den vurmak diye buna derler sanırım. Nasıl severim, nasıl severim anlatamam. O kadar özenmişimdir ki bu eşsiz lezzeti evinde yapabilenlere. Ama senin verdiğin bu tariften sonra sanırım ben de onların arasına katılabileceğim:) Birkaç yıl önce ev yapımı vişne likörü içene kadar ben likör sevmediğimi sanırdım. Meğer ne kadar yanılmışım. Dediğin gibi dışarda satılan o suni likörler beni o gerçek lezzetten mahrum bırakmışlar bunca yıl. Sunumun da o kadar hoşuma gitti ki... Beyoğlu'nda Balık Pazarı'nın içinde 1926'dan bu yana var olan bir aile şekerlemecisi vardır, adı Üç Yıldız Şekerleme. Belki bilirsin... Sevgili Tijen İnaltong da son kitabı Mutfaklardan taşan Öyküler'de anlatmıştır bu şekerlemecinin hikayesini. Okuduktan sonra daha bir sevdim orayı doğrusu. Kendi üretimleri olan inanılmaz lezzetli lokumlar, şekerlemeler, çikolatalar yaparlar. İçimden, kocaman bir lokum ve çikolata dolu kutuyla kapını tıklatmak geldi doğrusu. Hani likörler senden, lokumlar benden, yok aslında Üç Yıldız Şekerlemeci'den:) Düşünmesi bile güzel. Ellerine sağlık sevgili Uçan martı:)

zero dedi ki...

Çok çok teşekkür ederim, gerçekten:) Çok samimi bir söz veriyorum ki sana, ne zaman olur bilmem ama ilk Ankara ziyaretimde kolumun altında lokum kutusu ve ellerimde çiçeklerle çalacağım kapını. Ama ben de bir söz isterim:) Yapacağım vişne likörünün, tarif sahibi tarafından test edilip onaylanmaya ihtiyacı olacak muhtemelen:) İstanbul bundan sonra senin için içinde bir blog dostunun da olduğu bir şehir olsun. Emin ol Ankara benim için öyle:)

Cafe Gusto dedi ki...

Güldenciğim ben de bu yaz vişne likörü yaptım.Tarifini de netten almıştım.Tarif daha farklıydı su ve şekeri eritip içine baharatlarla birlikte atılması yazılıydı.Yaptım ama benim vişnelerimin üzeri tamamen beyaz beyaz küflendi.Serin ve karanlık yerde sakladım üstelik.Şimdi ben bunu süzüp devam mı edeyim.Yoksa atayım mı bilemedim.Senin de ellerine sağlık çok güzel olmuş..sevgiler.

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

şık likör şişelerinde çok cezbeden bir ikramlık olmuş eline sağlık.bizde vişne kop diyoruz kendi bahçemizin vişnelerinden hazırlıyoruz her yıl fakat vişne tanelerinden fazla tüketmemek gerek alkolü içine çektiği için fena çarpıyor sevgiler canım

Yolcu dedi ki...

Hayatımda hiç olmayan bir konuyu bu yazı gündeme getirdi. Ne güzel anlatım, ne güzel izah. Yarın sabah marketten ilk işim -ev yapımı olmasa da- bir likör almak olacak. Likörün sağlık açısından yararlarını duymuştum. Ama farklı özelliklerini de şimdi Uçan Martı'dan öğrendim. İnşallah bir gün yaptığın likörlerden içme fırsatımız olur.
Şimdiden eline sağlık diyorum.

Αzαв-ı мυкα∂∂єѕ dedi ki...

-Ev ziyaretlerinde... bol köpüklü Türk kahvesi...

Ah o Türk kahvesi yok mu beni benden alan :)) Bayılırım yapmaya...Bize her gelene zorla türk kahvesi içirdiğimi bilirim :))

-Marketlerde yerli ve yabancı ...farklı bir nefasette.

Geçenlerde babam ve annemle beraber alışverişe gittik.Meraktan içki reyonunu da bir görelim demiştim (: Ay böyle renkli renkli sıvılar ... Bir kısmı enerji içeceğidir herhalde diyip yakından inceleyim dedim ama meğer benim içki kültürüm yokmuş burdan anlaşıldı :)) Baba bu nedir diye gösterdiğim şişenin üzerinde almanca açıklama vardı ama tabii anlayamadım ;s ''Herhalde likördür'' dedi ''Altındaki reyon etiketini bir okusan aslında :) diye de ekledi :))
Meğer likörler renkli renkli oluyormuş :) Nane likörü yeşildi hatırladıgım :)) Şimdi yazınızı görünce aklıma o geldi :))

Annemde vişne reçeli yapmıştı geçtiğimiz hafta ... Kimse yemez diye düşünmüş sağolsun ; daha önceden hiç almamıştık ve yapmamıştık da ... Ama meğer ne kadar güzel oluyormuş :))

Size afiyet olsun diyerek o güzel yazılarınızın devamını bekliyorum :))
İyiki ama iyiki misafir olarak gelmişim blogunuza ... İyiki rastlamışım ... :))
Hayırlı günler dilerim :))

Ömer dedi ki...

Sevgili :)'DNM

Tarifin, içimi kadar lezzetli: ellerine bir bin kez daha sağlık; likörün, kahven, çikolatan ve yanında en büyük ikramın "HAYAT ARAKADAŞLIĞININ" şerefine!..
(Cam cama değil, CAN CANA...)

birdilimdus dedi ki...

Harriiikaaa hala benim gibi likör ikram edenler de varmış süpperrr!!!Bu ev yapımı liköre de bayıldım doğrusu çok etkileyici bir tarif ellerine sağlık. Hazır vişne varken deneyeceğim.

Sevgiler,
Evren

hepsusluydum dedi ki...

Merhabaaa :)den..seni linklerime ekledim haberin olaa..sevgiler..sana erişte tarifi hazırladım benim yorum bölümünde...Zehr@

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

hayırlı kandiller diliyorum

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Bu gunun feyzi uzerinize,rahmeti gecmisinize,bereketi evinize,
nuru ahiretinize,sicakligi yuvaniza dolsun.
Berat kandiliniz kutlu olsun.

Yaşamın Kıyısında dedi ki...

Çok güzel bir anlatım ve çok güzel bir görüntü.
Denemeden geçilmiyecek bir tarif.
Güneş bitmek üzere,hemen yapmak için buzluktan çıkan vişnelerle olurmu?
vişne bulmak zor olabilir.
Ellerine sağlık
Sevgiler

funda dedi ki...

Hiç ev yapımı likör içme şansım olmadı desem .. ama öyle güzel anlatmışsın ki eline ve kalemine sağlık, saki kokusu ve tadı buralara kadar geldi...

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

Güldencim cesaret edemedim ve bu sabah sadece yarım kilo vişne aldım denemek için.bu yıl bir tadına bakalım seneye arzuya göre artıracağım kiloyu.tarif için teşekkürler

birdutmasali dedi ki...

:)
bende sakız likörü ,sizde vişne likörü napsak bilmem ki... :))
ama bende sakızlı kahvede var,sizin haberiniz yok :))
hadii beklerimm buyrunuz...

svglrr. elinize sağlık.

tugce:-) dedi ki...

bizim de aile de yapılır vişne likörü. benim kavanozlar da güneşte bekliyor şu an :) insanın kendi yaptığını sunması da, onun tadı da çok keyifli...
eline sağlık

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Annem iki kilo vişne almış bugün bana, yarına kavanozlara dolduracağım, inşallah becerebilirim :) Gelişmelerden haberdar ederim seni de, şimdiden teşekkürler!

Tijen dedi ki...

Az mı yaptım! Süzdükten sonra da vişneler çikolata parçacıklı keke bir güzel gidiyor ki...

hepsusluydum dedi ki...

:)den merhaba, dün akşam bir yazı okudum, hemen aklıma senin pazaryerleriyle ilgili yazın geldi.Sana da haber vereyim istedim; ilgini çekecek çok hoş bir yazı..sevgiler Zehr@
Üç ayda bir yayınlanan
(Yemek ve Kültür) dergisi Çiya yayınları,Ayşe KİLİMCİ'nin ''Pazar Şenliği'' adlı yazısı..

Adsız dedi ki...

İlk fotoğrafta arka planda yer alan patchwork çalışması mı? Harika görünüyor...

Adsız dedi ki...

Bence de çok cezbedici görünüyor:)den, özellikle büyükanneme denetmek istiyorum:)))

bocuruk dedi ki...

İnsanı hemen likör yapmaya cesaretlendirecek şekilde bir tarif vermişsin. Enfess görünüyor. Bayramda evde misin?
Sevgilerimle...

yeşim dedi ki...

martı bizim şişedeki şeker bir erise bende ekliycem votkayı ama inatçı çıktı biraz vişneler bana mı çekti ne neyse bayrama yetişir artık bol bol keyfine bakarız

sevgilerr

zerrin - misss dedi ki...

ben de geçtiğimiz sene incir ve kavun likörü yaptım. pek severim likörü. Benimde aklımda vişne likörü yapmak var. Burada görünce iç geçridim.. :)

Ellerinize sağlık..

afiyetle için
sıcacık sevgiler

neseersoy dedi ki...

selam,
blogunuzda kısa bir gezinti yaptım .Sizi canı gönülden tebrik ederim , son derece sıcak ve samimi .
Vişne likörünüz çok güzele benziyor . Beni de tekrar eski alşıkanlıklarımızı yapmaya teşvik etti. Dediğiniz gibi eskiden bayramlarda kahvenin ya da çikolatanın yanında mutlaka likör sunulurdu , şimdilerde unutulan bu güzel sunumu bende yeniden başlatacağım.
Sevgilerimle

Berceste dedi ki...

Babaannem muskat rendesi de eklerdi, birazcik... Ah o cocuklugumun visne likorleri, bir tane daha icebilir miyim diye gozlerinin icine bakardim :)

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

Dün deneme amaçlı yarım kilodan yaptığım vişnelerimi süzdüm.aman allahım o ne lezzet ya,deli oldum.çok teşekkür ederim sana bu tarifi paylaştığın için.seneye kilolarca yapacağım mutlaka.ama ben bişey danışmak istiyorum sana.ben bundan oğluş da içsin istiyorum acaba içine votka ya kanyak koymasam nasıl olur? kıvamı biraz koyu oldu,biraz bişeyle açmak gerek ama alkol koyarsam da Tuğracık içemeyecek.ne önerirsin?cevabı bloguma bırakırsan sevinirim

Berceste dedi ki...

Yasemin, lafa karismadan duramadim, ben cocukken ozellikle karnim acikinca, midem bulaninca likor kadehi kadar ya da yarim likor kadehi kadar alkollusunden verirlerdi ve ayyas olmadim cok sukur :) Diger turlu icine baharat katilmis meyve suyu olur kanimca, su ile seyreltebilirsin...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gülden'cim sonunda az evvel votkayı ekledim vişnelere, aman allahım o ne güzel bir koku.. Karanfil ve tarçın vişneye çok yakışmış, seneye daha da fazla yapacağım, çok teşekkür ediyorum tarifin için..

Adsız dedi ki...

Vişne likörü tarifinizi tesadüfen okudum. İsterseniz ben de size çok eskilerden kalan bir vişne likörü tarifi verebilirim. bence etil alkol kullanırsanız bence daha güzel olur ve de içine birkaç tane de hint cevizi koyarsanız. Diğer konulan malzemeleri saymıyorum çünkü çok detaylı ve de masraflı oluyor. Bir de küçük bir tavsiye vişnelerin saplarını ayıklamadan bağ yerlerinden kesip likör kadehlerinde öyle ikram ederseniz, likörü içtikten sonra sapından tutup yemek daha kolay olur. Benden bu kadar.

:)den dedi ki...

Sevgili Adsız (keşke isminizle hitap edebilseydim)
Ev yapımı vişne likörü tarifinizi seve seve kabul ederim elbette. İster yorum bölümüne ister e-posta adresime (gulden2012@gmail.com) tarifinizi gönderebilirsiniz. İsminizi verirseniz, tarifin sizin katkılarınızla oluşturulan bölümünü not düşerim.
Ayrıca diğer önerileriniz için de çok teşekkür ederim. Mutlaka deneyeceğim. Yalnız "Hint cevizi" nasıl birşey bilmiyorum. Araştırıp bulacağım artık:)
Sevgiler...

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

arkadaşım selam,
geçen yıldan aklımda kalan bu lezzeti bugün yine kavanozlarımı koydum tam 2,5 kilo vişneden. bu defa hem de likör olacaklar.sevgiler

gezgezebildiğine dedi ki...

Merhabalar bende likör yapmaya merak saldım hemen vişne de denemeye koyuldum aynı büyük kavanozdan var bizde de ona 2 kilodan 1 kilo şeker oalcak lşekilde yaptım ama suyunu salmaya başladı daha ne kadar salacak bilmiyorum ama aynı hazırlık fotolarında olduğu gibi vişneler altta su üstte olamsı gerekmeli ama bende vişneler suyun üzerinde duruyor birde nasıl olduysa ankarada 27sinden bu yana balkon hiç öyle ahım şahım güneş görüp sıcak olamdı bende mutfakta büyütüyorum :) acaba daha suyunu salar mı yoksa biraz su ve şeker ilavesi yapsam mı ki yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

:)den dedi ki...

Sevgili Yaseminciğim, likörünü afiyetle içmen dileğiyle...

Sevgili Gezgezebildiğine, vişnelerin fermante olabilmesi için güneşlenmesi şart öncelikle! Sonra kavonozun altına bir tabak koyarak, ters yüz et ki şekerler vişnelerle iyice harmanlansın. Su ilave edersen tadı bozulur. Biraz sabır canım :)
Sevgiler...

anneminyemekdefteri.blogcu.con dedi ki...

Merhaba, ben yaz aylarında sizin likörünüzün tarifini aldım ve denemek için 1 kg. vişneden likörü yaptım. Sizin tarifiniz sayesinde inanılmaz güzel oldu bende daha fazla yapmadığıma çok pişman oldum. Bu güzel tarifi paylaştığınız için tekrar tekrar teşekkür ederim. Ellerinize, yüreğinize sağlık...

:)den dedi ki...

Merhaba,
Tarifi denemenize ve sonuçtan memnun kalmanıza çok sevindim. Böylesine hoş geri bildirimler almaktan nasıl mutlu oluyorum bir bilseniz...
Afiyetle, mutlulukla, neşeyle içiniz. Seneye daha çok yapmayı da ihmal etmeyiniz:)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

1aylık bekleme süreci içerisinde cam kavanoz hiç açılmayacak değil mi?
Benim merak ettiğim de bu aslında. Vişneler co2 üretmiyor mu bu mayalanma döneminde ya cam kavanoz patlar ise???

Adsız dedi ki...

Sonunda vişne likörüme votkayı kattım.Tadı ve kokusu harika oldu. ama rengi sizinki gibi parlak kırmızı değil, çok koyu siyaha yakın bir renk oldu. tekrar yapmak istiyorum. renginin kırmızı olması için ne yapabilirim. teşekkürler tüm tarifleriniz için.

TaM1PecH dedi ki...

Merhabalar;Etil alkol arayanlar lütfen eczanelerdeki pahallı ve acı etil alkolü kullanmayın çok riskli ve acı tadı var (tecrübeyle sabittir) ben kozyatağında özel laboratuvarlara destek sağlayan bir firma buldum buradan alkolümü temin ederek likörlerimi yapıyorum inanılmaz lezzetli ve %96 saflıkta sertifikalı ürünleri var 5 litresini 50 TL+kdv den aldım.web adresinde krokisi mevcut www.laborkimya.com Saygılarımla

BABACAN dedi ki...

Kristal ve cam sıkıştırmalı kapaklarda sakladığımız zaman çok kısa bir süre sonra alkol uçuyor ve ekşimtrak bir sıvı kalıyor geride..
Lavaboya dökmekten başka bir çözümüde yok..Önerim kilitli kapaklı şişelerde saklamak..

sandcastle dedi ki...

Süpersiniz... Bende bugün vişne aldım ne yapsam ne yapsam diye düşünürken, neden kahvemin yanına likör yapmıyorum dedim. Aradım ilk tarifi tıkladım ve ikinci bir sayfaya gerek duymadım.. Ellerinize sağlık mutlaka yapacağım. Sevgiler

Adsız dedi ki...

cok teşekkür ederim super tarif bende hemen vişne ve şekeri birleştirdim.....şişeleriniz
harika..

Adsız dedi ki...

cok teşekkür ederim super tarif bende hemen vişne ve şekeri birleştirdim.....şişeleriniz
harika..

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Güzel tarif için teşekkürler.
Ben de ilk kez deniyorum vişne likörünü artık hazır alkolünü katıcam ama ıhlara brendi katsam nasıl olur ne dersiniz.

ehlikeyf dedi ki...

peki günesi fazla olmayan bir yerdeysek yine ayni sekilde olur mu visne likörü, yoksa, mutlaka günes almak zorunda mi..??

Adsız dedi ki...

Sakiz Likoru tarifiniz de var mi Ya da nasil bulabilecegimi bilen ?
Tesekkurler

TaM1PecH dedi ki...

Merhabalar;Etil alkol arayanlar lütfen eczanelerdeki pahallı ve acı etil alkolü kullanmayın çok riskli ve acı tadı var (tecrübeyle sabittir).

Şeker Kamışından Üretilen Yüzde Yüz Doğal tatlı alkol mevcuttur. İngiliz malı.. Safiyeti : %96,6 (Alkolmetrede mevcuttur)

İrtibat : 0507 745 95 61

Sevimin Aşkanası dedi ki...

nefis bende yakında yapacağım ellerine sağlık , epeyce olmuş yapalı bitmiştir bile :) sevgiler bana da beklerim

Adsız dedi ki...

Süzülmüş Vişne Taneleri Beher kabında eritilmiş çikolataya batırıp kakao da gezdirip soğumaya bırakırsanız çok güzel bir ikram malzemesi elde etmiş olursunuz

Adsız dedi ki...

Süzülmüş Vişne Taneleri Beher kabında eritilmiş çikolataya batırıp kakao da gezdirip soğumaya bırakırsanız çok güzel bir ikram malzemesi elde etmiş olursunuz

bocuruk dedi ki...

Geçen sene yaptığım bu tarifi bu sene de tekrarladım. O kadar güzel oluyor ki, şimdiye kadar bu yorumu yazmamış olmam büyük haksızlık olmuş. Gülden'ciğim tarif için çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle...